Védőfelszerelés

Bemelegítés

Szinte minden sporttal kapcsolatos írásban olvashatod, hogy mennyire fontos bemelegíteni, de mégis hajlandóak vagyunk időnként ezt félvállról venni. “Hiszen csak fél órát kocogok, nem erőltetem meg magam, nem lesz semmi bajom”. De akár 15 perc intenzív mozgás is megterhelő lehet egy edzetlen szervezet számára, ezért tényleg kezd mindig egy kis bemelegítéssel a tréninget. Karkörzés, lábkörzés, fej, nyak, vállak, derék átmozgatása, felkészítése. Nézd meg a sportolókat ők is mindig melegítenek, felkészítik a testüket az intenzív mozgásra. Még egy jóga edzés is ezzel indul, de a focisták, kézilabdások, kosarazók is szánnak időt a testük átmozgatására.

Talán nem lep meg, ha azt mondom, hogy egy egyszerűbbnek tűnő túra előtt is hálás lesz a tested, ha bemelegítéssel kezdesz. Egy-egy túrán is vannak olyan szakaszok, amikor jobban igénybe veszed a lábaid, karjaid, felfelé és lefelé menetben rögtön érezheted is, mely izmok dolgoznak jobban. Könnyebb elkerülni az izomlázat, sportsérülést, ha előtte bemelegítettél.