Új jelszó kérése
Hírlevél

Visszaszámláló

TOP termékek
Összehasonlítás
Termékajánló
Tanúsítvány
SSL Certificate

Hasznos tanácsok túrázáshoz és kiránduláshoz.

2016.04.11 17:40

Kiszáradás elkerülése

 

Az emberi szervezet naponta átlagosan majdnem 2,5 liter vizet veszít:

 

• Párolgás (bőr), izzadás: 500 ml 
• Kilélegzett levegő: 350 ml 
• Széklet: 150 ml 
• Vizelet: 1500 ml
Összesen kb.: 2500 ml naponta
Amint látszik pusztán izzadással és légzéssel, napi majdnem 1 liter folyadékot veszítünk (természetesen ez függ a hőmérséklettől)!

 

 

 

Táplálkozás kirándulás és túrázás során

 

A túrázás "igen nehéz fizikai munkának" minősül, egy órai gyaloglás energiaigénye 1700-2100 kJ (azaz 400-500 kcal), az átlagos energiaszükségletnek mintegy hatszorosa. Egy túranapon - 8-10 órás gyaloglás esetén - kb. 13000-17000 kJ (3500-4000 kcal) energiát kell pótolni. Szükséges tehát a rendszeres, választékos táplálkozás biztosítása. Figyelembe kell venni a táplálék mennyiségét és minőségét, vagyis nem romlandó, változatos, tápláló, jól szállítható élelmiszereket válogassunk. Ügyeljünk a korszerűbb táplálkozásra, fogyasszunk több növényi eredetű ennivalót, kerüljük a tartósítószereket, élelmiszer adalékanyagokat, színezőket és mesterséges aromákat tartalmazó élelmiszereket. Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy az a legjobb, leghasznosabb, ami jólesik (egyéni ízlés)!

Webáruház készítés
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerint.